چشمه قره بالچیق

 چشمه قره بالچیق

چشمه قره بالچیق

چشمه قره پالچیق که با اسم دیگه ای هم به نام سیاه گل هم معروف و شناخته میشود ، در استان آذربایجان شرقی و در دامنه کوه سنجان است و از مقصد های جذاب و زیبای شهر مراغه است. بعد از رد شد از سربالایی کوه سنجان به این چشمه زیبا میرسید.

عکس های بیشتر

سلام من شهر مجازی هستم و توی این مقاله میخوام راجب چشمه قره پالچیق مراغه حرف بزنم اگه به گردشگری علاقه داری یا به اطلاعات احتیاج داری جای درستی اومدی، با من همراه شو تا بیشتر راجب چشمه قره پالچیق مراغه اطلاعات کسب کنیم.

چشمه قره پالچیق

چشمه قره پالچیق که با اسم دیگه ای هم به نام  سیاه گل هم معروف و شناخته میشود ، در استان آذربایجان شرقی و در دامنه کوه سنجان است و از مقصد های جذاب و زیبای شهر مراغه است. بعد از رد شد از  سربالایی کوه سنجان به این چشمه زیبا میرسید. اهالی و مردمان روستاهای نزدیک در فصل تابستان، در این چشمه حمام میکنند و همینطور میگویند که آب این چشمه خواص درمانی دارد.  چشمه قره پالچیق در ۴ ک م جنوب شهر مراغه و در ۸۰۰ متری شرق روستای زیبای ورجوی قار دارد اب این چشمه از داخل شکافی که در سنگ‌های آهکی آنجا به بیرون میریزد . آب این چشمه زیبا از درون یک حوضچه طبیعی که به شکل دایره است و شعاع ۲ متری و عمق ۹۰ س ‌م دارد، خارج می‌‌شود. در کناره های این چشمه   نهشته‌‌های تراورتن ایجاد میشوند. زیاد بودن مقدار سیلیس و گاز CO۲  موجد در آن این را نشان میدهد که منشاء آب این چشمه عمیق است. آب این چشمه از دسته اب های کربنات کلسیم سرد، با دمای ۱۵ درجه سانتی‌‌گراد است.

خب دوست عزیز ممنون از این که تا اینجا با من همراه بودی امیدوارم که اطلاعاتی که احتیاج داشتی رو به دست آورده باشی اگه به جاهای دیگه ای هم علاقه داری یا به اطلاعات نیازی داری میتونی داخل صفحه اصلی من اطلاعاتی از اقصی نقاط کشور به دست بیاری.

آدرس بر روی نقشه

نظرات

نظر بدهید